måndag, november 02, 2009

måndag den andra november

Klockan är tio över nio. Mitt hår är sitt sedvanliga spretiga otyg med lockar i nacken. Efter alla dessa år av att vägra styling funderar jag på att skaffa mig både hårfön och plattång. Orka försöka använda dem ibland.
Faktum är att senast jag iddes ens anstränga mig för att fixa håret var när jag gick i gymnasiet. Innan jag klippte upp det och lät det härja fritt.
Idag återvänder jag till gymnasiet, men som en vuxen, avlönad, ansvarsfull. Visdomstanden i nedre högra hörnet firar med att försöka tränga fram och göra ont som satan. Jag är en aning torr i munnen, men utsövd. Lite grinig för att min planerade OUTFIT gick åt pepparn när jag fann mig ha glömt skärpet hemma. Utan skärp eller band om midjan ser det bara för larvigt ut. Det som stör mig nu är att jag saknar fickor. Jag har en mobil och en nyckelknippa med två (2) viktiga nycklar samt ett (1) jätteviktigt passerkort. Koden har suttit på mitt sängbord i tre (3) veckor så jag tror mig kunna den.
Men inga fickor att stoppa dem i. Eller händerna, där i Handen.

Inga kommentarer: